Kjøpsinformasjon og salgsbetingelser
Betaling
Kan jeg handle uten penger?
Ja, vi samarbeider med betalingsleverandøren Klarna som tilbyr flere betalingsmetoder for deg som ikke vil betale med en gang eller vil få varene før du betaler. Du kan velge få først. Betal senere. Da får du en gebyrfri faktura med forfallsdato 14 dager etter varene er sendt ut. Klarna gir deg også muligheten til å dele opp din betaling dersom du ikke vil betale alt med en gang.
Hvordan kan jeg betale?
Du kan betale med bankkort, kredittkort, faktura eller delbetaling. Ved fakturabetaling må varene leveres til folkeregistrert adresse.
Når får jeg ordrebekreftelse?
Ordrebekreftelse sendes på e-post kort tid etter din bekreftelse på kjøp i kassen.
Jeg har betalt varene, kan jeg sjekke hvor pakken er i systemet?
Etter at betalingen er registrert hos oss, vil varene bli pakket og sendt. Normal leveringstid er 1-3 virkedager fra vi har registrert betalingen. Sporingskode blir sendt til din e-postadresse.
Er det trygt å betale med kort?
Ja! Det er også trygt å lagre kortet hos oss slik at det går fortere neste gang.
Lagrer dere kortinformasjonen min?
Informasjonen lagres kun dersom du ønsker det. Da slipper du å taste inn all informasjonen neste gang du handler på dunofnorway.no. For ordens skyld er det ikke vi som lagrer kortinformasjonen, men vår sertifiserte betalingsleverandør Klarna. Kortinformasjonen din blir aldri sett av våre menneskeøyne.
Kan jeg bruke gavekort på nett?
Ja, du kan benytte gavekort på hele eller deler av beløpet.
Er prisene inkludert MVA?
Ja, alle priser i nettbutikken er inkludert MVA.
Levering
Er det gratis frakt, eller hva koster den?
Hvis du handler for mer enn 1500 kroner spanderer vi frakten. Utover dette har vi fast frakt på kr 99,-. Husk at du kan melde deg inn i vår kundeklubb - da er all frakt gratis. Alltid.
Kan dere sende pakken i oppkrav?
Nei, dessverre. Vi sender kun ut varen etter at ordren er forskuddsbetalt.
Kan jeg hente varen selv?
Varene kan pr. i dag hentes direkte hos oss på utsalgsstedet vårt på Gjøvik.
Adresse:
Dun of Norway
Cellulosevegen 4
2827 Hunndalen
Får jeg beskjed når varen er på vei?
Du vil motta en e-post når ordren sendes fra vårt lager. Vi bruker Posten/Bring som vår fraktleverandør. Din bestilling leveres til nærmeste utleveringssted eller postkasse.
Hvor lang tid tar det før jeg får varen?
Det kommer litt an på hvor du bor, men vi behandler ordren din fortløpende. I 2021 har vi en snitt behandlingstid på våre ordre på under 24 timer, og vi jobber hardt for å bli best på dette. De aller fleste vil motta bestillingen sin innen 3-5 virkedager. Ved forsinkelser eller leveringsproblemer vil du få beskjed.
Kan jeg få tilsendt varer i helgen?
Foreløpig pakker vi ikke varer i helgen.
Kan jeg få levert varene på jobb?
Hvis du oppgir jobbadressen din kan du få varene levert på jobb.
Kan noen andre hente pakken for meg?
Ja, hvis du gir dem hentekoden du får fra Posten.
Jeg har bestilt to (eller flere) overmadrasser, men bare fått den ene, hva gjør jeg?
På overmadrasser sendes hver madrass som egen forsendelse. Det er fordi de kommer pakket som én og én. Dersom du har bestilt flere, vil du få én hentekode og sporingskode, pr bestilte madrass. Sjekk om du har fått flere før du drar til utlevering. OBS OBS! Hvis du bestiller hjemlevering, husk å sørge for at du bestiller dette for alle madrassene du kjøper (det må dessverre gjøres slik).
Hva skjer om jeg lar være å hente pakken min?
Ettersom pakken din er forskuddsbetalt, vil det være dumt å ikke hente pakken, men skulle det likevel være tilfellet, vil pakken bli sendt i retur til oss. I slike tilfeller vil vi trekke kr. 200,- fra gjeldende faktura, i tillegg til porto for retur etter Postens satser. En evt. rest vil bli kreditert. Ønsker du varene må dette bestilles på nytt. Hvis du mener Posten er ansvarlig for returen ber vi deg ta dette opp med dem. Tar Posten på seg ansvar for returen og utgifter for frakt, vil vi kunne sende varene på nytt uten utgifter for deg.
Kan jeg bestille varer til utlandet eller Svalbard?
Vi leverer ikke varer utenfor Norge eller til Svalbard, men vi vil ha løsninger for dette om ikke så lang tid.
Retur og Bytte
Hvordan returnerer jeg en vare?
Du kan returnere en vare ved å sende den til oss, eller dra innom nærmeste butkkk, https://dunofnorway.no/butikkene. Pakker pr post sendes til:
Dun of Norway
Celluloseveien 4
2827 Hunndalen
Vi anbefaler alltid å sende pakke med sporing via Posten. Vi kan dessverre ikke ta ansvar for pakker før de er mottatt hos oss.
Vi sender mail til deg når returen er ferdigbehandlet og du vil få kreditert beløpet for varen/varene på samme måte som du betalte. Hvis du valgte fakturabetaling blir beløpet slettet og ny oppdatert faktura sendt til deg.
Hvor lang tid har jeg på meg til å returnere?
Fra du får pakken har du 14 dager til å returnere, eller gi beskjed om at det kommer varer i retur for så å returnere til oss innen rimelig tid.
Kan jeg returnere i butikk?
Ja! Returnere kan du gjøre i hvilken du vil i alle våre butikker, og få tilbake pengene i løpet av noen dager.
Hva kan jeg returnere?
Alle varer du kjøper på nett kan du returnere, i originalemballasjen, så lenge du ikke har tatt dem i bruk eller ødelagt dem på noen måte. Vi kan dessverre ikke ta i mot puter i butikk, da disse leveres uten forsegling.
Kan jeg bytte i butikk?
Ja! Du kan både bytte og returnere i alle våre butikker, med unntak av puter da disse leveres uten forsegling.
Koster det penger å bytte?
Bare hvis du skal bytte til noe dyrere.
Kjøpsinfo
Her finner du våre standard regler for garanti/reklamasjon og angrerett
https://dunofnorway.no/reklamasjon-og-angrerett
Vi må ta forbehold mot feil i priser og feil i beskrivelser og bilder. Vi tar også forbehold om utsolgte varer, feil lagerstatus og forsinkelser i leveranser fra våre leverandører.
Hvordan klager jeg på en vare?
Hvis du har tatt en vare i bruk og ikke synes den leverer til forventninger, ta kontakt på kundeservice@dunofnorway.no, så skal vi jobbe for at du blir fornøyd.
Jeg har kjøpt noe, men synes ikke fargen stemmer med bildet, hva gjør jeg?
Av og til kan bilder på nettet avvike fra den virkelige verden. Det kan være krevende å få alt 100% nøyaktig, det har blant annet med skjermtype, fargeinnstillinger, å gjøre, og vi jobber såklart for å sjekke og dobbeltsjekke dette på alle produkt- og miljøbilder vi tar. Hvis du kjøpt noe som har en annen farge enn du trodde når du bestilte, ta kontakt på kundeservice@dunofnorway.no, så skal vi jobbe for at du blir fornøyd.
Hva gjør jeg om varen er ødelagt?
Ta kontakt med oss på kundeservice@dunofnorway.no så skal vi jobbe for at du blir fornøyd.
Dere har sendt meg feil vare!
Av og til skjer det feil. Vi beklager og rydder opp med en gang. Kontakt oss på kundeservice@dunofnorway.no. Husk å legge ved ordrenummeret ditt, så er det lettere for oss å behandle dette så raskt som mulig.
Dere er utsolgt, når kommer varen?
Det finnes dessverre ikke ett svar på dette, så det er lurt å spørre oss på mail kundeservice@dunofnorway.no eller via sosiale medier. Vi prøver alltid å svare så raskt vi klarer.
Varen jeg har kjøpt er ødelagt, hvor lenge varer garantien?
Det kommer an på, men det meste vi selger dekkes av standard garanti iht kjøpsloven. Kontakt oss på kundeservice@dunofnorway.no, så kan vi gi deg et mer spesifikt svar.
Jeg ønsker å angre på kjøpet av en mottatt vare, får jeg dekket frakt-utgiftene for varen jeg returnerer?
Nei. Ønsker du å returnere en vare som en angresak må du selv betale frakten for dette. Vi refunderer selvfølgelig prisen du har betalt for varen, såfremt varen leveres tilbake innen angrefristen, som er 14 dager etter mottatt vare. Det er viktig at du ikke bryter forseglingen på varer som du ønsker å angre på.
Jeg har ikke fått ordrebekreftelse på mail. Hva har skjedd?
Det hender dessverre av og til at mail fra oss stoppes i spamfilter. Det er helt umulig for oss å forsikre oss mot at dette skjer, og vi får heller ingen tilbakemelding når mailen stoppes. Ta kontakt med oss på kundeservice@dunofnorway.no, så løser vi det.
Er elektroniske kvitteringer like gyldige som papirkvitteringer?
Javisst! Du kan vise dem frem på telefonen eller skrive ut ved behov.
Er utvalget på nett det samme som i butikk?
Vi har større sortiment på nett enn i butikk, da ikke alle butikker har plass til alle varelinjer.
Har dere en personvernpolicy?
Ja, du kan lese om den her: https://dunofnorway.no/personvernerklaering
Kundeklubb
Har dere kundeklubb?
Ja, vi har egen kundeklubb. Da får du fri frakt på alle bestillinger, utvidede garantier, eksklusive medlemskupp og alle kvitteringer samlet. Det er gratis å melde seg inn, og du kan gjøre det her eller direkte fra handlekurven.
Hvem kan bli medlem av kundeklubben?
Alle kan og bør bli medlem av kundeklubben vår!
Koster det penger å bli medlem av kundeklubben deres?
Nei, det er gratis.
Kan jeg slette meg som medlem av kundeklubben?
Ja, du kan enkelt gjøre dette under “Min profil”. Husk at du må være innlogget først.
Hvordan finner jeg en kvittering?
Alle kvitteringer for kjøp du gjør som innlogget finnes på “Min side”. Pakkseddelen du får når du handler på nett er også en kvittering.
Hvor finner jeg mer info om kundeklubb og betingelser?
De finner du her.
Kontakt
Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?
Du får tak i oss på kundeservice@dunofnorway.no eller tlf 959 70 700 (mandag-lørdag 8.30-18).
Hvor er butikkene?
Vi har butikker flere steder i Norge, noen er faste og noen er sesongbutikker. På våre butikksider finner du oversikten: https://dunofnorway.no/butikkene
Når er butikken åpen?
Nettbutikken er åpen døgnet rundt. Butikkene våre har litt forskjellige åpningstider, som du kan sjekke https://dunofnorway.no/butikkene.
Hvor søker jeg jobb hos dere?
Hvis du ønsker å jobbe i Dun of Norway skal du ikke være redd for å ta kontakt, send en mail til havar@dunofnorway.no
Hvor finner jeg dere på sosiale medier?
Du finner oss på Facebook, Instagram og TikTok.
Jeg er influencer, hvordan kommer jeg i kontakt med dere om samarbeid?
Det beste er å kontakte oss via sosiale medier, så skal vi svare så raskt vi kan. Det kan ta noen dager, men vi prøver å være raske.