Vilkår og betingelser
Partene
Selger er Dun of Norway AS, Orgnr: 995 652 064, Cellulosevegen 4, 2827 Hunndalen. E-post: kundeservice@dunofnorway.no, tlf: 959 70 700, og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Priser
Alle våre priser er i Norske kroner og inkludert mva. og er ekskludert frakt med mindre annet er oppgitt. Eventuelle prisendringer på nettsiden vil ikke få tilbakevirkende kraft.
Reklamasjon
Alle våre produkter blir nøye undersøkt av oss før de blir sent til deg som kunde. Skulle varen allikevel være defekt ved mottakelse vil selvfølgelig Dun of Norway AS rette feilen kostnadsfritt. Kunden må innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget feilen, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg reklamasjon, jf forbrukerkjøpsloven § 27. Ta kontakt med oss så raskt som mulig slik at vi kan avgjøre hvilke tiltak vi må ta for å utbedre mangelen. Varen skal pakkes forsvarlig og sendes. Pakker som blir sendt med oppkrav vil bli returnert til avsender. Husk at varen ikke kan brukes etter at skaden er oppdaget.
Angrerett
Angrerettloven gir deg som kunde rett til å gå fra avtalen om kjøp ved å melde fra til oss innen 14 dager etter at varen er mottatt. Varen skal være ubrukt og pakket i sin originale emballasje. Fristen regnes som avholdt hvis vi har mottatt angreskjema innen fristens utløp. Skjema for angrerett kan lastes ned her. Returkostnader i forbindelse med angreretten betales av kunden, jf angrerettloven § 15 første ledd. Når varen er blitt mottatt av oss vil kjøpesummen bli tilbakebetalt. Angreretten gjelder ikke dersom forseglingen på varen har blitt brutt, eller hvis totalbeløpet er under 300 kroner.
Det er utsalgsprisen på kjøpstidspunktet som gir grunnlag for tilbakebetalt beløp. I tilfeller med retur av produkter som inngår i en kampanje der rabatten utløses ved bestemte vilkår, vil kampanjens vilkår bli hensyntatt ved tilbakebetaling. Dersom retur av varer opphever vilkårene, vil rabatten regnes om ved tilbakebetaling. I en kampanje med f.eks "ta 3 betal for 2" der vilkåret for å få rabatt er at man kjøper 3 produkter, vil det ikke være mulig å returnere 2 av produktene og beholde gratis-produktet. Vilkåret som utløste rabatten ansees da som brutt. Tilbakebetaling vil i slikt tilfelle beregnes ved en prosentvis fordeling av kjøpesummen pr. produkt.
Angrerett ved kjøp av seng
I tilfeller hvor seng er kjøpt via netthandel, reguleres retten til å returnere varen av angrerettloven (lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted), spesielt §§ 20-25.
Du har 14 dagers angrerett på seng som er kjøpt på dunofnorway.no. For å kunne benytte angreretten må sengen være i en slik tilstand at Dun of Norway kan selge den på nytt. Varen må være ubrukt og i sin originale emballasje, og du må fylle ut korrekt angreskjema.
Kunden er ansvarlig for varen fra tidspunkt for levering, og til den er returnert tilbake til dunofnorway.no
Du kan ha åpnet emballasjen forsiktig. Dersom emballasjen er brutt i sin helhet vil dette bety en redusert salgsverdi for oss, kan således påvirke beregningen av returbeløpet.
Skade på emballasjen eller vare:
Produkt OK + Emballasje OK = Full returbeløp
Produkt OK – Emballasje ikke OK = opptil 25% reduksjon av returbeløp
Produkt ikke OK + Emballasje ikke OK = Opptil 50% reduksjon av returbeløp
Dersom du har montert sammen, men ønsker å returnere varen, ønsker vi at du leverer varen i ferdig montert tilstand.
Varen vil bli solgt som utstillingsmodell.
Kostnader forbundet med retur av seng besørges av kunden i sin helhet.
Garanti
Etter norsk forbrukerkjøpslov har du som kunde minst to års reklamasjonsrett. Lengre garantier kan være gitt av produsenten. Er dette tilfellet skal det være spesifisert i bruksanvisningen eller på produsentens nettside.
Når en seng bestilles hos Dun of Norway, mottar kunden en sporingskode som kan følges via app eller nettside. Når sengen ankommer terminalen, mottar kunden en SMS med instruksjoner og et telefonnummer for å avtale levering. Dersom kunden ikke svarer på SMS-en, vil transportøren forsøke å kontakte på nytt.
Varer leveres ikke uten avtalt tidspunkt, og sjåføren vil kontakte kunden ca. 30 minutter før levering. Dersom kunden ikke er hjemme, returneres varen til terminalen. For å sette igjen varer uten signering, må dette avtales på forhånd. Kundeservice kan bistå med justeringer av leveringstidspunkt.
Transport
Skulle bestillingen bli skadet eller forsvinne under frakt er Dun of Norway AS ansvarlig. Ved retur av varer vil derimot kunden være ansvarlig for eventuelle skader eller forsvinning.
Leveranser
Ordrer plassert før 14.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 1-3 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling
Uavhentede bestillinger
Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.
Salgspant
Dun of Norway AS tar salgspant i alle solgte varer til betaling er mottatt til sikkerhet for vårt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jf panteloven § 3-14.
Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du Dun of Norway ASs lagre og bruke informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Dun of Norway AS vil ikke avsløre din personlige informasjon til tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post for å sende markedsføring og nyhetsbrev.
Kortbetalning
Korbetalning akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte
Faktura & delbetaling
I samarbeid med Klarna tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning.
Klarna Faktura med 30 dagers betalingsfrist. Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager.
Klarna Delbetaling eller konto, dette ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.
Verdt å merke seg ved valg av Klarna faktura/delbetaling:
Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Klarna kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Klarna kundeservice via chat på deres nettside/app eller via telefon 21 01 89 91, mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00
Se også FAQ på www.klarna.com
Force Majeur
Er nettbutikken Dun of Norway AS forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet som partene ikke kan råde over som naturkatastrofer, krig, brann, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, alminnelig vareknapphet, knapphet på transportmidler, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra produsenter eller underleverandører som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punktet, er Dun of Norway AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
Øvrig
Dun of Norway AS forbeholder seg retten til å endre sine vilkår som følge av lovendringer. Vi reserverer oss også mot eventuell skrive/trykkfeil på nettsiden, katalog og ordrebekreftelser. Pris- og vareopplysninger kan også endres av Dun of Norway AS uten at dette meddeles spesifikt. Alle bedrageriforsøk eller falske bestillinger vil bli politianmeldt.
Ved opprettelse av brukerkonto hos dunofnorway.no samtykker du imot å få spesialpriser sendt til ditt mobiltelefon nummer og email nyhetsbrev.
Dun of Norway AS
Orgnr: 995652064
Cellulosevegen 4, 2827 Hunndalen
Tlf: 959 70 700
kundeservice@dunofnorway.no